CALPIS
Concentrated Lacto
เครื่องดื่มแลคโตะ แบรนด์ คาลพิส
Healthier with Calpis Lacto
CALPIS was first marketed on 7 July 1919. It quickly became popular in pre-war Japan, as its concentrated form meant it kept well without refrigeration. CALPIS is sold as a concentrate which is mixed with water or sometimes milk just before consumption. The beverage has a light, somewhat milky, and slightly acidic flavor, similar to plain or vanilla flavored yogurt or Yakult.
คาลพิสแลคโตะ อร่อยหวานเปรี้ยว หนึ่งเดียวจากญี่ปุ่น
ผลิตภัณฑ์คาลพิสแลคโตะ วางตลาดครั้งแรกในวันที่ 7ก.ค. คศ. 1919 ผลิตภัณฑ์คาลพิสแลคโตะเริ่มได้รับความนิยมหลังสงครามญี่ปุ่น ด้วยคุณลักษณะเครื่องดื่มเข้มข้น และทานสะดวกโดยไม่ต้องเก็บในตู้เย็น คาลพิสเป็นผลิตภัณฑ์เครื่องดื่มโยเกิร์ตเข้มข้นที่ทำมาผสมกับน้ำดื่ม หรือนม ก่อนที่จะดื่ม โดยเครื่องดื่มนี้มีรสคล้ายนมเปรี้ยวกลิ่นวานิลลา และยาคูลท์